Curset d’autodefensa per a Arquitectes: 18 de novembre

Des del Sindicat d’Arquitectes de Catalunya ens complau convidar-vos a la xerrada Curs d’autodefensa per a Arquitectes que tendrà lloc a la sala de conferències del Pati Llimona de Barcelona el divendres 18 de novembre a les 18:30h.

Aquesta jornada neix de la necessitat d’informar sobre els dret laborals del nostre col·lectiu, un sector que ha patit i segueix patint pràctiques laborals irregulars que incentiven la precarietat i la subocupació.

Ens aproximarem al món de la contractació regular, explicant què és un conveni col·lectiu, quins són els possibles tipus de contracte i també intentarem donar resposta a les preguntes més freqüents que ens arriben a la Comissió laboral del sindicat.

Des del sindicat pensem que la informació és el primer pas per a poder defensar els nostres drets.

Us recordem que la xerrada no està destinada únicament als arquitectes, sinó a tots els professionals de l’arquitectura, urbanisme i paisatgisme.

El Sindicat d’Arquitectes de Catalunya os invita a la charla Curso de Autodefensa para Arquitectos que tendrá lugar en la sala de conferencias del Pati Llimona de Barcelona el viernes 18 de noviembre a las 18:30h.

Nos aproximaremos al mundo de la contratación regular, explicando qué es un convenio colectivo, cuales son los derechos laborales de nuestro colectivo, un sector que ha sufrido y sigue sufriendo prácticas laborales irregulares que incentivan la precariedad y el subempleo.

Esta jornada nace de la necesidad de informar sobre  cuáles son los posibles tipos de contratos y también intentaremos dar respuesta a las preguntas más frecuentes que nos llegan a la Comisión laboral del sindicato.

Desde el sindicato pensamos que la información es el primer paso para poder defender nuestros derechos.

Os recordamos que la charla no está destinada únicamente a los arquitectos, sino a todos los profesionales de la arquitectura, urbanismo y paisajismo.

Advertisements

4 Responses to Curset d’autodefensa per a Arquitectes: 18 de novembre

  1. Joan says:

    Enhorabona per l’iniciativa! Als arquitectes encara ens cal aprendre molt de drets laborals!
    Ens veiem el 18!
    Per cert, cal reservar?

  2. Gràcies Joan,

    No, no cal reservar. L’aforament és limitat però esperem que hi capiguem tots

  3. Anna says:

    Ens veiem divendres, gràcies per organitzar-ho!

  4. alid says:

    Estuvo bien… vi a mucha gente con problemas serios de desinformación.

    Yo animaría a la gente que no pudo ir o que fue y cree que aún no tiene clara la situación de abuso, que se pasen un día por la asamblea. Una de las luchas del sindicato es intentar hacer fuerza contra las grandes empresas que explotan al gremio…

    Cómo la gente se apunta al COAC, pagando un dineral anual, con el deficiente servicio que dan y lo desprotegido que te dejan ante estas situaciones de ilegalidad… y luego no es capaz ni de informarse por esta iniciativa tan alternativa (y tan barata)…
    [IRONIC] por cierto, a parte, si eres joven, apúntate a la AJAC (¡claro!) que son solo 25 euros MAS anuales, así podrás tener representación como joven arquitecto en las asambleas del COAC.[/IRONIC]

    En este sindicato, por lo que sé, te puedes afiliar por 20 euros al año: no cubre gastos, no se lucra, no hay partidos políticos detrás, tú eres una voz y un voto real… y puedes ir a las asambleas sin afiliarte… tú decides en todo momento.
    Yo he tenido un problema con mi empresa, el que supongo que muchos tenéis de falsoautonomía, el sindicato me ha ayudado mas de lo que hizo el COAC en su día… pero creo que para que esto funcione no tenemos que esperar a encontrarnos con el problema. Muchos dicen que vamos tarde pero de nosotros depende que el arquitecto sea un trabajador mas y no alguien fácil de explotar o engañar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: